OTS Üzleti Sajtószolgálat
2024. április 20. szombat
Ismertető
Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)


2015. március 23., hétfő 10:00

UNIQUE GLOBAL INSIGHTS INTO CONSUMERS' FOOD HABITS: NATURALNESS IS KEY
    Mierlo/Netherlands, 23rd March, 2015 (APA/OTS) - Beauty is only skin deep. It's what's inside that counts. This well-known saying does not only apply to interpersonal relationships, but also to food. According to a recent global consumer survey conducted by market research institute TNS on behalf of GNT, leading global provider of Colouring Foods, 66 percent of Europeans, Asians and Americans attach great importance to healthy and natural food products. At Food Vision conference in Cannes, France, the study's results, based on interviews with 5,000 consumers in ten countries, will be presented for the first time. The survey explored what consumers understand by natural food, how they perceive specific ingredients - especially food colours - and how they evaluate labels and claims.

    Although the demand for natural products is a global trend, it expresses itself differently in the various regions. In Asia, two thirds of consumers are health conscious but lack time to investigate their food. By using mental shortcuts, they try to avoid foods with additives like colourants. In Europe, many consumers are not just principally concerned with healthy nutrition but also invest a considerable amount of time and money to select the right products (e.g. 27 percent of the French). Moreover, they specifically look for natural colours.

"The trend towards natural foods and ingredients has been on everyone's lips for several years. Now, our global survey unveils its true scope. Combining the study's findings with our long-time experience in natural colour solutions, we can help food manufacturers to benefit from the changing demands of consumers worldwide", says Dr. Hendrik Hoeck, Managing Director GNT Group. GNT supplies more than 1,200 companies including seven of the ten biggest producers in the world with Colouring Foods, made exclusively from fruits, vegetables and edible plants.

Further information on the study:   http://www.gnt-group.com/eu-en/about-gnt/media-events/press-releases/brazil-indonesia-colourful-and-diverse-world


GNT
Guido de Jager
+31(0)40-7800300
gdjager@gnt-group.com
    

-------------------------------------------------------------------

      Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget, rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
      Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a felelős.
© Copyright MTI nonprofit Zrt.
      Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a (06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus levelező címen kaphat.

Vissza

Küldje tovább ismerősének

Nyomtatóbarát változat


RSS  ▪  Impresszum  ▪  Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fenntartva.