OTS Üzleti Sajtószolgálat
2024. március 28. csütörtök
Ismertető
Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)


2019. augusztus 2., péntek 13:16

Brutális mértékben fejlődött a hazai e-kereskedelem
    Budapest, 2019. augusztus 2., péntek (OTS) - A hazai webáruházak 55%-a könyvelt el forgalomnövekedést a tavalyi évben - derül ki a ShopRenter legutóbbi, immár 12. alkalommal lefolytatott kutatásából.

    Az interneten legjobban értékesíthető termékkategóriák első 3 helyezettje idén a szolgáltatás, a webpláza és az irodatechnika lett. A résztvevő webáruházakban 2018-ban átlagosan 21.273 Ft volt a leadott rendelések értéke.

A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét (a hazai webáruházak 89%-a biztosít ilyen lehetőséget), de a bankkártyás fizetési mód is egyre népszerűbb a webshopok körében. Négy évvel ezelőtt még csak a webáruházak 36%-a, ma viszont már 66%-a biztosítja ezt a fizetési lehetőséget.

Szállítási módok közül továbbra is a házhozszállítás vezet (93%), de kétharmaduk biztosít személyes átvételi lehetőséget is. A webáruházak 60%-ánál átvehetjük a rendelést valamelyik csomagpontos átvevőhelyen is.

A webáruházak körében a Facebook az egyeduralkodó közösségi média platform (93%-uk használja), de az Instagram szerepe is egyre jobban felértékelődik. 2016-ban még csak az e-kereskedők 15%-a, ma már több mint minden második webshop tulajdonos érzi szükségét a képmegosztó oldalon való jelenlétnek. A YouTube népszerűsége egy év alatt közel a duplájára nőtt (36%-uk használja).

A kutatásban részt vevő webáruházak 17%-a az idei évben indult, míg közel minden második webshop még a hároméves kort se érte el. Ez annak jele, hogy még ma is sokan vannak azok, akik a webáruház indítás mellett teszik le a voksukat.

Egy részük a meglévő hagyományos üzletüket egészíti ki egy online felülettel (a megkérdezett webshop tulajdonosok 47%-ának van offline boltja is), de sokan vannak azok is, akik a vállalkozóvá válás útján indulnak el egy webáruházzal.

Ennek okait abban kereshetjük, hogy míg a 2000-es években komolyabb informatikai tudás hiányában igencsak nehézkes, majdhogynem lehetetlen feladat lett volna egy webáruház elindítása mindenféle külső segítség nélkül. Addig ma már a bérlős webáruház rendszereknek köszönhetően programozói tudás nélkül, gyakorlatilag pillanatok alatt elindítható egy webáruház akár teljesen egyedül is.

Ezek után nem meglepő, hogy a kutatásban részt vevő üzlet tulajdonosok 62%-a bérelhető webshop rendszert használ, 59%-uknál pedig napi szinten egy fő foglalkozik a bolt üzemeltetésével.

További részletek: https://www.shoprenter.hu/blog/nagy-webaruhaz-felmeres-2019

A kutatásról:

A ShopRenter (https://www.shoprenter.hu/) Magyarország piacvezető e-kereskedelmi rendszere. Jelenleg több mint 3500 webáruház informatikai hátterét biztosítják, amely boltokban évente 3 millió rendelést adnak le az internetes vásárlók. A nem reprezentatív kutatást a Szinapszis Piackutató és Tanácsadó Kft. végezte a ShopRenter megbízásából 570 webáruház tulajdonos megkérdezésével online kérdőívvel 2019. június 11. és június 20. között.
    

-------------------------------------------------------------------

       Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget, rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
       Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a felelős.
© Copyright MTI nonprofit Zrt.
       Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a (06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus levelező címen kaphat.

Vissza

Küldje tovább ismerősének

Nyomtatóbarát változat


RSS  ▪  Impresszum  ▪  Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fenntartva.