Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2019. december 20., péntek 11:25 |
Újabb milliárdos autópályaszakasz átadva - hová tart a magyar sztráda? |
|
Budapest, 2019. december 20., péntek (OTS) - 2019 rekordév volt a közúti közlekedés fejlesztésében, ennyi pénzt - 566 milliárd forintot - még sosem fordított Magyarország ilyen célokra. Csak idén mintegy 200 kilométernyi gyorsforgalmi és főút átadása valósul meg. |
Futószalagon érkeztek az útátadások: legutóbb december 13.-án
örülhettünk, a "halálút" felújításának befejeztével átadták a
Magyarország és Szlovénia közti forgalmat Tornyiszentmiklós és
Letenye közt megkönnyítő új gyorsforgalmi utat, a 13,7 km hosszú
M70-est. Erdély és a Balkán felé is "javultak a kilátások",
októberben az M44-es 62 km-es Kondoros és Tiszakürt szakaszát adták
át, de említhetnénk még az M2 felújítását az M0-s gyűrű és Vác
között, vagy az M3 és Salgótarján közti M25-ös autóút elkészültét.
Magyarországon jelenleg mintegy 1937 kilométernyi autópályán
utazhatunk, a hálózat pedig 2020-ra a tervek szerint akár további
2000 kilométer fölé is bővülhet. A https://www.autopalyamatrica.hu
portál összefoglalást készített a témában.
Várható fejlesztések 2020-tól
A kormány 2018-as ígérete szerint 2500 milliárd forintot költ majd
a hazai úthálózat korszerűsítésére, 1390 milliárd forintot nemzeti
forrásból, a többit különböző Európai uniós támogatásokból. Más
időtávlatban az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM)
tájékoztatásai szerint a kormány az útprogram keretében 2024-ig -
túlnyomórészt hazai forrásból - 3200 milliárd forintból bővítené az
úthálózatot, amely mintegy 1000 kilométernyi új út megépítését teszi
lehetővé.
A cél az, hogy minden megyei jogú várost bekapcsoljanak a négysávos
úthálózatba, az ország bármely pontjáról el lehessen jutni
legfeljebb fél órán belül egy gyorsforgalmi útra, továbbá, hogy az
autópályák, autóutak elérjenek az országhatárokig.
Előkészítő munkák zajlanak jelenleg a következő útjainkkal
kapcsolatban: a Pécs-Szigetvár-Barcs közötti M60-as gyorsforgalmi
út, M8 és M9-es (meglévő autópályák összekötése),
Komárom-Székesfehérvár-Sárbogárd közötti gyorsforgalmi út. Az M76-os
út jelenleg kivitelezés alatt áll. (Magyar Építők weboldal, 2019.
szept. 26).
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|