Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2021. szeptember 14., kedd 09:53 |
A magyarok nem külföld fetisiszták, leginkább itthon szeretnek felfedezni - A National Geographic kutatásának az eredményei |
|
Budapest, 2021. szeptember 14., kedd (OTS) - A NatGeo kutatásából kiderült, hogy a magyarok elsősorban a belföldi utazást kedvelik, és nem gondolják, hogy az "igazi felfedezés" élményéhez külföldre kellene utazni. Az utazás elsődleges célja a természetben való kirándulás, pihenés; a vágyott úticélok között pedig elsősorban a természeti tájak szerepelnek. |
A hírhez tartozó kép(ek) ingyenesen letölthető(ek) a következő internetcímen: http://ots.mti.hu/Pages/Picture.aspx?fi=OTS_20210914_001.jpg http://ots.mti.hu/Pages/Picture.aspx?fi=OTS_20210914_002.jpg
A National Geographic csatorna arról készített reprezentatív
kutatást a 18-65 éves körében, hogy mit jelent "felfedezni", ugyanis
a NatGeo nemrégiben elindította a "Felfedezőnek születtünk"
kezdeményezését és egy interaktív térképet hozott létre, ahol
mindenki megjelölheti a kedvenc helyét. A magyar lakosságnak a
"felfedezés" elsősorban az utazást jelenti, de a megkérdezettek
háromnegyede az interneten való tájékoztatódását is kielégítőnek
érzi, ha "felfedezésről" van szó. Ezen kívül, főleg a 30-49 éves
korcsoportba tartozó nők és a vidéki városokban élők szerint,
egy-egy új étterem kipróbálása is a felfedezés kategóriájába
tartozik. A kutatás eredményei alapján a magyar lakosság jelentős
hányada szeret felfedezni; csupán 17% mondta azt, hogy nem szükséges
számára ez a tevékenység. Elsősorban a 18-39 éves vidéki, alacsony
iskolázottságú férfiak vélik úgy, hogy ők már minden fontosat láttak
a világból, és egyáltalán nem céljuk az utazás.
A National Geographic csatorna felmérése azt mutatja, hogy magyarok
számára az utazás nem elsősorban külföldhöz kötődik. A magyar
lakosság nem külföld fetisiszta: belföldön éppúgy megtalálja a
felfedezés örömét, mint külföldön. A megkérdezettek csupán 34%-a
gondolja azt, hogy más országba kell utazni az "igazi felfedezés"
élményéhez. A megkérdezettek 86%-a szerint Magyarországon is bőven
van mit felfedezni, nem szükséges elutazni máshová. Az utazás a
magyar lakosságnak egyaránt jelenti a látókör tágítását, izgalmas
élményt, tanulást, önismereti lehetőséget, továbbá olyan aktivitást,
ami segít közelebb kerülni a családtagokhoz, barátokhoz. Mint
kiderült, az utazásokban az új helyek felfedezésével járó belső
izgatottságot szeretjük a leginkább, a motivációs rangsorban ez után
következik a más kultúrákkal való találkozás és a világ mélyebb
megismerése.
Legyen szó akár belföldről vagy külföldről, mindkét esetben a
legfontosabb programok között a természetben való kirándulás és a
passzív pihenés szerepel, majd a helyi ételek-italok kipróbálása,
valamint a városnézés. A felmérésben résztvevők, az utazás alatt
választott programok között az utolsó helyen a sportolást és a
vallási célú zarándoklat jelölték meg. Spontán említések alapján,
Magyarországon a Balaton a legnépszerűbb úti cél. Ezt követi
Budapest, Aggtelek és az Őrség. A történelmi városok és szép tájak
mellett sokan szeretnének eljutni élményparkba, állatkertbe,
valamint fürdőkbe.
A megkérdezettek az új ismeretek megszerzésének legfontosabb
eszközekének tekintik a belföldi utazást. A második helyen
szerepelnek a könyvek, a harmadik helyet foglalják el a televíziós
műsorok - mint látókör bővítési platform - az internetes videókkal
holtversenyben, a külföldi utazás a negyedik helyen szerepel. A
nyomtatott sajtótermékek kevésbé, a podcastok pedig még kevésbé
jelentik az ismeretszerzés népszerű módjait. Mivel a televíziós
műsorok közül a dokumentumfilmek nyújtanak a legtöbb ismeretet,
tudást, ezért a National Geographic csatorna arra is kíváncsi volt,
hogy mi a legnépszerűbb téma: a magyar lakosság az állatvilágot
bemutató dokumentumfilmeket szereti leginkább, ezután következnek a
turisztikai és a városokról szóló műsorok. A National Geographic
törekszik arra, hogy minden igényt kielégítsen: az állatvilágról
szóló dokumentumfilmek elérhetőek a NatGeo Wild-on, a városokra
koncentráló tematikus műsorfolyam pedig szeptember 23-tól október
15-éig lesznek láthatóak a National Geographic csatornán. Ebben a
kiemelt időszakban olyan prémium tartalmak lesznek elérhetőek, mint
a Városépítők, illetve a Top 10 - Az építészet remekművei.
Irány a város: https://www.youtube.com/watch?v=w7jtRCN-3O8 Felfedezőnek születünk: https://felfedezonekszulettunk.hu/
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|