2019. április 24., szerda 09:39

A P&G európai üzletága a textilápolási márkáinál - köztük az Ariel és a Lenor termékcsaládoknál - 2025-ig 30%-kal csökkenti a műanyag csomagolóanyagok használatát (1. rész)
    Budapest, Magyarország, 2019. április 24., szerda (Business Wire/OTS) - A fogyasztási cikkek fenntarthatóságáról Párizsban tartott Sustainable Brands Conference elnevezésű tanácskozáson a P&G fenntarthatóságért felelős vezérigazgatója, Virginie Helias bejelentette, hogy a cég az Európában forgalmazott Ariel, Lenor és más P&G textilápolási márkák csomagolásánál 2025-ig 30%-kal csökkenti a műanyagok felhasználását. Az elhatározás kulcsfontosságú állomás az Ariel 2030 Célprogram megvalósításához, amely oly módon kívánja a tisztítás hatékonyságát fokozni, hogy közben 2030-ig erőforrásainak 50%-át - beleértve a frissen előállított műanyagokat is - megtakarítja.

    A műanyag-felhasználás tervezett csökkentése az Ariel, Lenor és más P&G textilápolási termékek esetében 2025-ig évente mintegy 15 000 tonnával kevesebb műanyag felhasználását jelenti 2018-hoz képest. Jóllehet, a P&G textilápolási termékeinek műanyag csomagolóanyagai csupán viszonylag szerény hányadát alkotják a teljes európai műanyaghulladéknak, a nyersanyag-felhasználás évenkénti lefaragása jelentősnek tekinthető: az így megspórolt mennyiségből annyi mosószeres flakont lehetne gyártani, amelyek sorba állítva körbeérnék a Földet.

A P&G fenntarthatóságért felelős vezérigazgatója, Virginie Helias elmondta: "Az Ariel és a Lenor márkatermékeink olyan csomagolóanyag-csökkentő eljárások úttörői, amelyek meghatározóak a P&G azon kötelezettségvállalásának teljesítésében, hogy 2030-ig felére mérsékeljük a frissen előállított műanyagok felhasználását a csomagolásban. Ez egyike azon számos példának, amelyekkel a P&G vezető márkái innovációval kívánnak felelős fogyasztásra ösztönözni és elősegíteni azt."

A P&G azonban nemcsak a műanyagok gyártásához, használatához és ártalmatlanításához keresi az új módszereket, hanem márkáinak fejlesztésénél igyekszik olyan eljárásokat bevezetni, amelyekkel csökken az általános energiafelhasználás és az ökológiai lábnyom. Az Ariel Pod 3 az 1-ben mosókapszula bevezetésénél például - a kifogástalan tisztaság mellett -, a környezetvédelmi szempontok domináltak, ezért kínál a gyártó családi csomagolást. Segítségével kevesebb csomagolt mosószerre van szükség, így mosás után kevesebb csomagolás kerül a kukába. A termék Franciaországban, egy olyan gyártóhelyen készül, amely megújuló szél- és villamosenergiát használ működése során, és a gyártásnál nem keletkezik olyan hulladék, amely a hulladéklerakóba kerülne. Az Ariel Pods-ok 70%-kal kevesebb vizet tartalmaznak a folyékony mosószerhez képest, használhatóak akár alacsony hőmérsékleten is, ugyanúgy biztosítva a ruhák kifogástalan tisztaságát: 30 °C fokon a háziasszony akár 57% energiát megspórol egy mosásnál. Az Ariel Pods mosókapszulákat a jövőben a kerek műanyag dobozok helyett tasakokba csomagolja a cég, ezzel mosásonként mintegy 75%-kal kevesebb műanyagot használ fel.

Az Ariel márkatermék részt vesz olyan élenjáró kísérleti programokban is, amilyen például a LOOP projekt. A LOOP az első olyan globális, "körkörös csomagolási és vásárlási megoldás", amelynek célja, hogy javítsa a környezetvédelmi teljesítményt és emelje a kényelmet, a jelenlegi e-kereskedelmi megoldásokhoz képest az összegyűjtött, megtisztított, újratöltött és újrafelhasznált csomagolások által. A LOOP lehetőséget biztosít az használt termékek összegyűjtésére - közvetlenül a fogyasztók lakhelyéről - a további újrahasznosítás vagy újrafelhasználás érdekében. A P&G volt az első FMCG profilú vállalat, mely csatlakozott a LOOP-hoz.

A P&G európai textilápolási üzletágának feltett szándéka, hogy 2022-ig valamennyi márkatermékének a csomagolása 100%-ban újrahasznosítható legyen. Az Ariel és a Lenor márkák gyártói azon fáradoznak, hogy fokozzák az újrahasznosítás iránti igényt, mégpedig úgy, hogy tovább növelik a fogyasztói felhasználás után újrahasznosított PCR (Post-Consumer Recycled) anyagok alkalmazását a csomagolásban. A körkörösség irányába teendő további lépésként a gyártóknak együtt kell működniük és elő kell segíteniük az egyszerű és hatékony újrahasznosítást. Ennek érdekében a P&G kutatói az iparral közösen dolgoznak olyan innovatív megoldásokon, mint a PetCore perforált, letéphető fóliák alkalmazása a műanyag flakonok jobb újrahasznosítására. Az ilyen erőfeszítéseket azzal ismerik el például, hogy Gian de Belder, a P&G vezető kutatója elnyerte a műanyagok újrahasznosítása terén kiemelkedő eredményeket elérő személyeknek adományozott "Az év műanyag újrahasznosítási EU nagykövete" (EU Plastics Recycling Ambassador of the Year) díjat.

Az Ariel márkatermék részt vesz olyan élenjáró kísérleti programokban is, amilyen például a LOOP projekt, amely a klasszikus tejesüvegekhez hasonlóan a csomagolóanyagok többszöri újrahasznosítását lehetővé tevő körkörös modellt igyekszik megvalósítani.

Volker Kuhn, a P&G textilápolási részlegéért felelős alelnöke így nyilatkozott: "Mindig nagy kihívást jelent számunkra, hogy üzleti tevékenységünket fenntartható módon fejlesszük. Az, hogy Európában a textilápolási termékeknél 30%-kal kevesebb műanyagot használjunk, igen merész törekvés, amit legkésőbb 2025-re meg akarjuk valósítani. Nagyon örülünk annak, hogy mind több fogyasztó választja az Ariel mosókapszulákat, ami jelenleg kínálatunkban kétség kívül a legkompaktabb mosószer. A kapszulák esetében egy-egy mosásnál kevesebb műanyag csomagolószert kell használnunk, ugyanakkor a szükséges mosószer mennyiségét pontosan adagolhatjuk, és elkerülhetjük a pazarlást, a túladagolást. A műanyag-szennyezés mindannyiunk ügye, bizonyos mértékig mindenkinek viselnie kell érte a felelősséget. Határozottan törekszünk arra, hogy elinduljunk a körkörösség irányába, vagyis elérjük, hogy termékeink csomagolásából semennyi műanyag ne kerüljön a tengerekbe, vagy a szemétlerakókba."(folyt.)



2019. április 24., szerda 09:40

A P&G európai üzletága a textilápolási márkáinál - köztük az Ariel és a Lenor termékcsaládoknál - 2025-ig 30%-kal csökkenti a műanyag csomagolóanyagok használatát (2. rész)
    Budapest, Magyarország, 2019. április 24., szerda (Business Wire/OTS) -

    Szerkesztők figyelmébe:

A Föld kerületének számításánál abból indultunk ki, hogy a Föld kerülete 40.000 km. Az Ariel folyékony mosószerek közül az 1,95 literes flakon fogy a legnagyobb mennyiségben, amelynek tömege 85,75 g, magassága pedig 32,1 cm. A számítás tehát a következő: 15 000 tonna (= 15 000 000 000 g) / 85,75 g (tömeg) = a flakonok számával (174 927 114).
174 927 114 x 32,1 cm (magasság) = 5 615 160 350 cm = 56 151 km (a Föld kerülete 40 000 km)

Háttérinformációk a Procter & Gamble cégről

A P&G világszerte kb. 4,8 milliárd embert ér el a termékeivel. A vállalkozás szinte páratlanul erős portfoliót épített ki a megbízható, minőségi, piacvezető márkákból, amelyek között megtalálható az Always®, az Ambi Pur®, az Ariel®, a Bounty®, a Charmin®, a Crest®, a Dawn®, a Downy®, a Fairy®, a Febreze®, a Fusion®, a Gain®, a Gillette®, a Head & Shoulders®, a Lenor®, a Mach3®, az Olay®, az Oral-B®, a Pampers®, a Pantene®, a Prestobarba®, az SK-II®, a Tide®, a Vicks®, a Wella® és a Whisper®. A P&G vállalatcsoport világszerte mintegy 70 országban fejti ki működését. A P&G céget és termékeit érintő legfrissebb hírekről és újdonságokról a http://www.pg.com oldalon tájékozódhat.

Forrásverzió a businesswire.com címen: https://www.businesswire.com/news/home/20190424005133/hu/

Contacts
Kérjük, hogy további információkért, illetve interjúk időpontjának rögzítéséhez lépjen velünk kapcsolatba:
Dóra Szilvia, Open Communications Kft., szilvia.dora@opencom.hu, 06 20 9 454 808

Source: P&G

E közlemény hivatalos, mérvadó változata az eredeti forrásnyelven közzétett szöveg. A fordítás csak az olvasó kényelmét szolgálja, és összevetendő a forrásnyelven írt szöveggel, amely az egyetlen jogi érvénnyel bíró változat.
    

-------------------------------------------------------------------

       Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget, rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
       Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a felelős.
© Copyright MTI Zrt.
       Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a (06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus levelező címen kaphat.



Forrás: OTS Üzleti Sajtószolgálat

MTI  © Minden jog fenntartva.