Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2016. október 3., hétfő 10:22 |
Magyar mérnökök hozzájárulásával készülnek a Knorr-Bremse úttörő megoldásai (1. rész) |
|
Kecskemét, 2016. október 3., hétfő (OTS) - A jövő teljesen automatizált teherautói már köztünk járnak: magyar mérnök csapat hozzájárulásával készültek a Knorr-Bremse úttörő megoldásai, amelyeket a cégcsoport a 2016-os hannoveri IAA kiállításon mutatott be óriási sikerrel. |
A hírhez tartozó kép(ek) ingyenesen letölthető(ek) a következő internetcímen: http://ots.mti.hu/Pages/Picture.aspx?fi=OTS_20161003_002.jpg http://ots.mti.hu/Pages/Picture.aspx?fi=OTS_20161003_003.jpg
A Knorr-Bremse a vezető szakmai kiállításon a fő hangsúlyt az
újfajta vezetéstámogató rendszerekre és az automatizált vezetési
funkciókra helyezte. A globális piaci és technológiai vezető
vállalat az innovatív és intelligensen hálózatos fék-, kormány- és
erőátviteli rendszereivel a biztonságos és hatékony mobilitásra
kifejlesztett speciális megoldásait mutatta be. A kiállítás
látogatói megtekinthették egy teljesen automatizált teherautó le- és
felrakodási műveleit.
A "Creative Systems - Globally" (Kreatív rendszerek - Globálisan)
mottó jegyében a Knorr-Bremse látogatóit kibővített
termékportfóliója várta, amely a vállalat meggyőző válasza a
szállítási és logisztikai műveletek automatizálási és hálózatosítási
irányzataira.
"Az IAA központi témája az automatizált vezetés és a telematika
nyújtotta új dimenziók lesznek. Sok olyan év után, amelyek alatt a
piacokon a biztonság és az üzemanyag-gazdaságosság szempontjai
domináltak, most új területek mozgatják az ágazatban az innovációt.
Ez az, ahol rendszerkompetenciánk előnyt jelent számunkra, amint az
látható pl. az új holttérfigyelő rendszerünkön és mindenekelőtt, egy
olyan rendszeren, amellyel a tehergépjárművek önjáró módon
közlekedhetnek a telephelyen. Üzenetünk világos: aktív szerepet
fogunk játszani a teljesen automatizált vezetés előkészítésében" -
nyilatkozta Dr. Peter Laier, a Knorr-Bremse AG vezetésének
haszongépjármű-rendszerek részlegéért felelős tagja.
A portfólió korszerű tedrive kormányrendszerekkel való bővítésével
a Knorr-Bremse nem csupán új piacokon jelent meg, de megszerezte a
tehergépjárművek kereszt- és hosszirányú dinamikája aktív
befolyásolásához szükséges képességet is. Erre például a
tehergépjárművek automatikus sávon tartásához vagy a veszélyek
körüli kormányzáshoz lehet szükség. Az iHSA® technológia
(intelligent Hydraulic Steering Assist - intelligens hidraulikus
kormányrásegítés) kulcsfontosságú szerepet játszik ebben. Ez egy
elektronikusan vezérelt hidraulikus kormányrendszer, amelyet
kimondottan automatizált tehergépjárművekhez fejlesztettek ki.
Biztonság és hatékonyság a flottatelephelyen: önálló manőverezés a
telephelyen
A már piacon lévő több százezernyi vezetéstámogató rendszerrel
kapcsolatos (ABS, ESP, aktív sebességtartás, sávelhagyásra
figyelmeztető és vészfékezési rendszerek) tapasztalataira
támaszkodva a Knorr-Bremse az IAA-n egy a magyarországi
Kutatás-Fejlesztési Központban kifejlesztett, teljesen automatizált
teherautóval mutatta be, hogy hogyan végezhetők el biztonságosabban
és hatékonyabban a telephelyen végzett fel- és lerakodási műveletek.
A félpótkocsis szerelvény a szállítmány fel- vagy lerakodásához
automatikusan a rakodóálláshoz hajtott. Környezetérzékelő rendszere
és a különböző szenzorokból nyert adatok segítségével, intelligens
hálózatba kapcsolt fékekkel, illetve vezetés- és kormányvezérlő
rendszerekkel kombinálva a jármű ügyesen manőverez a fel- és
lerakodáshoz és veszély észlelésekor automatikusan megáll. Ennek
előnye az, hogy ezzel csökken az összetett manőverezések közbeni
kisebb károk veszélye és megszűnnek a hibás állásválasztásból eredő
időveszteségek. A gépkocsivezető kormány mögött töltött ideje
szintén lerövidül, ami lehetővé teszi számára, hogy kivegye a
törvény által előírt pihenőidejét, vagy más feladatokat lásson el.
Amint megkezdődik az önálló manőverezés a rakodóhelyen, egy
okostelefonos alkalmazás tájékoztatja a rakodás állapotáról és csak
akkor kell visszatérnie a vezetőfülkébe, ha a teherautó készen áll a
telephely elhagyására.
A veszély csökkentése: a holttérfigyelő rendszer a
kereszteződéseket biztonságosabbá teszi
A Knorr-Bremse magyar mérnökei a tehergépjárművek holttérfigyelő
rendszerét a lakott területeken előforduló balesetek számának
jelentős mértékű csökkentése érdekében fejlesztették ki. A városi
forgalomban a jobbra kanyarodó tehergépkocsik komoly veszélyt
jelentenek a kerékpárosokra és a gyalogosokra nézve. A számos külső
tükör ellenére a vezető az ülés magas helyzete miatt nehezen látja a
járművéhez közel lévő többi közlekedőt. Egy kamerát és a jármű
melletti teret ellenőrző radart használva a Knorr-Bremse
holttérfigyelő rendszere a közlekedés többi résztvevőjének
észlelésével és a rájuk vonatkozó figyelmeztetéssel csökkenteni
tudja az ilyen helyzetekkel járó kockázatot.
Az integrált elektronikus rögzítőfék támogatja az automatizált
járművezetést
A sűrítettlevegő-kezelés területén a Knorr-Bremse már régóta a piac
és a technológia vitathatatlan éllovasa. 2005-ben a Knorr-Bremse az
elektronikus levegővezérlő rendszerrel (EAC) úttörő újítást vezetett
be. Az EAC termékcsalád széles választékából azóta több mint 1
millió egység leszállítása történt meg. Egy közelmúltbeli
fejlesztésnek köszönhetően a Knorr-Bremse pneumatikus rendszereknek
e figyelemreméltó vezérlőegysége már az integrált elektronikus
rögzítőféket (EPB) is tartalmazza. (folyt.)
|
|
|
|
|
|
|
2016. október 3., hétfő 10:23 |
Magyar mérnökök hozzájárulásával készülnek a Knorr-Bremse úttörő megoldásai (2. rész) |
|
Kecskemét, 2016. október 3., hétfő (OTS) - |
A pneumatikus kézifékszelep és a kapcsolódó csővezeték és
szerelvények kiváltásával a gyártók kevesebb kötöttséggel
tervezhetik meg a vezetőfülkét, nem is beszélve arról, hogy súly és
költség tekintetében ez az egész rendszerre nézve mekkora
megtakarítást jelent. A magyar fejlesztők szoftverével vezérelt
elektronikus rögzítőfék a vezető számára egy sor biztonsági és
kényelmi funkciót biztosít, pl. a rögzítőfék automatikus behúzását
és kiengedését. Ezen túlmenően az integrált elektronikus
rögzítőfékkel kiegészített EAC támogatja a jövő önműködő
gépjármű-konstrukcióit. Az önműködő telephelyi manőverezés közben a
rögzítőféket a rendszer pl. automatikusan behúzza, miután a vezető
elhagyta a járművet. Ha az elektronikus fékrendszerben valamilyen
hiba történik, a rögzítőfék automatikusan behúz, biztonságosan
megállítva a járművet. A pneumatikus kézifékszelep, a csövek és a
szerelvények kiiktatása a járműgyártók számára nagyobb szabadságot
nyújt a vezetőfülke megtervezésében és ezzel párhuzamosan súlyt és
költséget takarít meg.
Pótkocsi-innovációk: az iTAP kézben tartja az ellenőrzést
Stockholm, San Francisco vagy S?o Paulo - a különböző
követelményeket kielégítő fék- és alvázvezérlő rendszerek globális
programja révén a Knorr-Bremse a világ összes pontján gondoskodik a
pótkocsik biztonságáról és hatékonyságáról. Európában, benne
Magyarországon a vállalat folyamatosan fejleszti TEBS G2.2
elektronikus pótkocsifékező rendszerét, amelynek legújabb újdonsága
a pneumatikus támogatású iLvl (Intelligent Levelling Control -
intelligens szintszabályozás). Az iLvl hagyományos pneumatikus
vezérlés nélkül működik, ami a járműgyártók számára megkönnyíti a
beszerelést, a vezetőnek pedig további előnyöket kínál, mint például
a rámpamagasság előprogramozása automatizált manőverezéshez.
Az intelligens pótkocsi-hozzáférési pont (Trailer Access Point,
iTAP) segítségével a Knorr-Bremse létrehozott egy további
felhasználói felületet és elektronikus kijelzőt, amely a
pótkocsigyártók és -üzemeltetők számára a biztonság, hatékonyság és
vezetői kényelem tekintetében további úttörő lehetőségeket kínál. A
rendszer olyan adatokat gyűjt, mint hőmérséklet, gumiabroncsnyomás,
kilométer-számláló állása, fékezési műveletek és hibaüzenetek,
továbbá kijelzi ezeket a vezető okostelefonján. Emellett olyan
funkciókat is lehetővé tesz, mint a levegőrugózás vezeték nélküli
vezérlése a vezetőfülkéből vagy a pótkocsitól biztonságos
távolságban.
A Knorr-Bremse konszern a vasúti és haszongépjárművek számára
készült fékrendszerek vezető gyártója, melynek éves árbevétele
csaknem 6 milliárd € (2015). 30 országban, közel 25,000
alkalmazottja vesz részt a fék-, ajtó-, irányítási és
energiaellátási rendszerek, légkondícionáló és vezetéssegítő
rendszerek, valamint az erőátvitelhez és az átvitelszabályozáshoz
szükséges technológiák és alkatrészek fejlesztésében, gyártásában és
karbantartásában. Mint technológiai vezető, a vállalat már több mint
110 éve járul hozzá termékeivel jelentős mértékben a közúti és
vasúti biztonsághoz. Világszerte több mint egy milliárd ember bízza
magát a Knorr-Bremse rendszereire nap, mint nap.
A kecskeméti székhelyű Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. a
vállalatcsoport haszonjármű üzletágának stratégiai fontosságú
gyártó- és fejlesztő bázisa valamint a közép-kelet-európai
értékesítés központja. Közel 900 főt foglalkoztat Kecskeméten és
Budapesten Kutatás-Fejlesztési Központjában.
Főbb termékei a levegő előkészítő egységek, légszárítók, kézifékek,
ABS szelepek, elektronikai egységek és egyéb szelepek, valamint
négycsatornás szintállító modulok, melyek a legkorszerűbb
haszonjármű fékrendszerek elemeit alkotják.
A Haszonjármű üzletág magyarországi fejlesztőközpont meghatározó
szerepet tölt be a Knorr-Bremse kutatási -fejlesztési
tevékenységében, budapesti és kecskeméti telephelyeken működve. Az
intézetben elektropneumatikus fékrendszerek (EBS - Electropenumatic
Brake System), járművezető-asszisztens rendszerek (DAS - Driver
Assistance Systems), szintszabályzó rendszerek,
hajtáslánc-komponensek, légellátó rendszerek fejlesztése folyik. A
magyarországi kutatás-fejlesztési központban működik a
vállalatcsoport jövőbeli, innovatív termékinek fejlesztésével
foglalkozó előfejlesztési osztálya (Advance Engineering) is.
Kapcsolat: Bucsai Edina Marketing munkatárs Tel.: +36 76 511- 738 E-mail: edina.bucsai@knorr-bremse.com
Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. Georg Knorr u 8 6000-Kecskemét,Magyarország www.knorr-bremse.com
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|