OTS Üzleti Sajtószolgálat
2020. szeptember 25. péntek
Ismertető
Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)






2016. október 3., hétfő 10:22

Magyar mérnökök hozzájárulásával készülnek a Knorr-Bremse úttörő megoldásai (1. rész)
    Kecskemét, 2016. október 3., hétfő (OTS) - A jövő teljesen automatizált teherautói már köztünk járnak: magyar mérnök csapat hozzájárulásával készültek a Knorr-Bremse úttörő megoldásai, amelyeket a cégcsoport a 2016-os hannoveri IAA kiállításon mutatott be óriási sikerrel.

    
     A hírhez tartozó kép(ek) ingyenesen letölthető(ek) a következő
internetcímen:
http://ots.mti.hu/Pages/Picture.aspx?fi=OTS_20161003_002.jpg
http://ots.mti.hu/Pages/Picture.aspx?fi=OTS_20161003_003.jpg

A Knorr-Bremse a vezető szakmai kiállításon a fő hangsúlyt az újfajta vezetéstámogató rendszerekre és az automatizált vezetési funkciókra helyezte. A globális piaci és technológiai vezető vállalat az innovatív és intelligensen hálózatos fék-, kormány- és erőátviteli rendszereivel a biztonságos és hatékony mobilitásra kifejlesztett speciális megoldásait mutatta be. A kiállítás látogatói megtekinthették egy teljesen automatizált teherautó le- és felrakodási műveleit.

A "Creative Systems - Globally" (Kreatív rendszerek - Globálisan) mottó jegyében a Knorr-Bremse látogatóit kibővített termékportfóliója várta, amely a vállalat meggyőző válasza a szállítási és logisztikai műveletek automatizálási és hálózatosítási irányzataira.

"Az IAA központi témája az automatizált vezetés és a telematika nyújtotta új dimenziók lesznek. Sok olyan év után, amelyek alatt a piacokon a biztonság és az üzemanyag-gazdaságosság szempontjai domináltak, most új területek mozgatják az ágazatban az innovációt. Ez az, ahol rendszerkompetenciánk előnyt jelent számunkra, amint az látható pl. az új holttérfigyelő rendszerünkön és mindenekelőtt, egy olyan rendszeren, amellyel a tehergépjárművek önjáró módon közlekedhetnek a telephelyen. Üzenetünk világos: aktív szerepet fogunk játszani a teljesen automatizált vezetés előkészítésében" - nyilatkozta Dr. Peter Laier, a Knorr-Bremse AG vezetésének haszongépjármű-rendszerek részlegéért felelős tagja.

A portfólió korszerű tedrive kormányrendszerekkel való bővítésével a Knorr-Bremse nem csupán új piacokon jelent meg, de megszerezte a tehergépjárművek kereszt- és hosszirányú dinamikája aktív befolyásolásához szükséges képességet is. Erre például a tehergépjárművek automatikus sávon tartásához vagy a veszélyek körüli kormányzáshoz lehet szükség. Az iHSA® technológia (intelligent Hydraulic Steering Assist - intelligens hidraulikus kormányrásegítés) kulcsfontosságú szerepet játszik ebben. Ez egy elektronikusan vezérelt hidraulikus kormányrendszer, amelyet kimondottan automatizált tehergépjárművekhez fejlesztettek ki.

Biztonság és hatékonyság a flottatelephelyen: önálló manőverezés a telephelyen

A már piacon lévő több százezernyi vezetéstámogató rendszerrel kapcsolatos (ABS, ESP, aktív sebességtartás, sávelhagyásra figyelmeztető és vészfékezési rendszerek) tapasztalataira támaszkodva a Knorr-Bremse az IAA-n egy a magyarországi Kutatás-Fejlesztési Központban kifejlesztett, teljesen automatizált teherautóval mutatta be, hogy hogyan végezhetők el biztonságosabban és hatékonyabban a telephelyen végzett fel- és lerakodási műveletek.

A félpótkocsis szerelvény a szállítmány fel- vagy lerakodásához automatikusan a rakodóálláshoz hajtott. Környezetérzékelő rendszere és a különböző szenzorokból nyert adatok segítségével, intelligens hálózatba kapcsolt fékekkel, illetve vezetés- és kormányvezérlő rendszerekkel kombinálva a jármű ügyesen manőverez a fel- és lerakodáshoz és veszély észlelésekor automatikusan megáll. Ennek előnye az, hogy ezzel csökken az összetett manőverezések közbeni kisebb károk veszélye és megszűnnek a hibás állásválasztásból eredő időveszteségek. A gépkocsivezető kormány mögött töltött ideje szintén lerövidül, ami lehetővé teszi számára, hogy kivegye a törvény által előírt pihenőidejét, vagy más feladatokat lásson el. Amint megkezdődik az önálló manőverezés a rakodóhelyen, egy okostelefonos alkalmazás tájékoztatja a rakodás állapotáról és csak akkor kell visszatérnie a vezetőfülkébe, ha a teherautó készen áll a telephely elhagyására.

A veszély csökkentése: a holttérfigyelő rendszer a kereszteződéseket biztonságosabbá teszi

A Knorr-Bremse magyar mérnökei a tehergépjárművek holttérfigyelő rendszerét a lakott területeken előforduló balesetek számának jelentős mértékű csökkentése érdekében fejlesztették ki. A városi forgalomban a jobbra kanyarodó tehergépkocsik komoly veszélyt jelentenek a kerékpárosokra és a gyalogosokra nézve. A számos külső tükör ellenére a vezető az ülés magas helyzete miatt nehezen látja a járművéhez közel lévő többi közlekedőt. Egy kamerát és a jármű melletti teret ellenőrző radart használva a Knorr-Bremse holttérfigyelő rendszere a közlekedés többi résztvevőjének észlelésével és a rájuk vonatkozó figyelmeztetéssel csökkenteni tudja az ilyen helyzetekkel járó kockázatot.

Az integrált elektronikus rögzítőfék támogatja az automatizált járművezetést

A sűrítettlevegő-kezelés területén a Knorr-Bremse már régóta a piac és a technológia vitathatatlan éllovasa. 2005-ben a Knorr-Bremse az elektronikus levegővezérlő rendszerrel (EAC) úttörő újítást vezetett be. Az EAC termékcsalád széles választékából azóta több mint 1 millió egység leszállítása történt meg. Egy közelmúltbeli fejlesztésnek köszönhetően a Knorr-Bremse pneumatikus rendszereknek e figyelemreméltó vezérlőegysége már az integrált elektronikus rögzítőféket (EPB) is tartalmazza. (folyt.)



2016. október 3., hétfő 10:23

Magyar mérnökök hozzájárulásával készülnek a Knorr-Bremse úttörő megoldásai (2. rész)
    Kecskemét, 2016. október 3., hétfő (OTS) -

    A pneumatikus kézifékszelep és a kapcsolódó csővezeték és szerelvények kiváltásával a gyártók kevesebb kötöttséggel tervezhetik meg a vezetőfülkét, nem is beszélve arról, hogy súly és költség tekintetében ez az egész rendszerre nézve mekkora megtakarítást jelent. A magyar fejlesztők szoftverével vezérelt elektronikus rögzítőfék a vezető számára egy sor biztonsági és kényelmi funkciót biztosít, pl. a rögzítőfék automatikus behúzását és kiengedését. Ezen túlmenően az integrált elektronikus rögzítőfékkel kiegészített EAC támogatja a jövő önműködő gépjármű-konstrukcióit. Az önműködő telephelyi manőverezés közben a rögzítőféket a rendszer pl. automatikusan behúzza, miután a vezető elhagyta a járművet. Ha az elektronikus fékrendszerben valamilyen hiba történik, a rögzítőfék automatikusan behúz, biztonságosan megállítva a járművet. A pneumatikus kézifékszelep, a csövek és a szerelvények kiiktatása a járműgyártók számára nagyobb szabadságot nyújt a vezetőfülke megtervezésében és ezzel párhuzamosan súlyt és költséget takarít meg.

Pótkocsi-innovációk: az iTAP kézben tartja az ellenőrzést

Stockholm, San Francisco vagy S?o Paulo - a különböző követelményeket kielégítő fék- és alvázvezérlő rendszerek globális programja révén a Knorr-Bremse a világ összes pontján gondoskodik a pótkocsik biztonságáról és hatékonyságáról. Európában, benne Magyarországon a vállalat folyamatosan fejleszti TEBS G2.2 elektronikus pótkocsifékező rendszerét, amelynek legújabb újdonsága a pneumatikus támogatású iLvl (Intelligent Levelling Control - intelligens szintszabályozás). Az iLvl hagyományos pneumatikus vezérlés nélkül működik, ami a járműgyártók számára megkönnyíti a beszerelést, a vezetőnek pedig további előnyöket kínál, mint például a rámpamagasság előprogramozása automatizált manőverezéshez.

Az intelligens pótkocsi-hozzáférési pont (Trailer Access Point, iTAP) segítségével a Knorr-Bremse létrehozott egy további felhasználói felületet és elektronikus kijelzőt, amely a pótkocsigyártók és -üzemeltetők számára a biztonság, hatékonyság és vezetői kényelem tekintetében további úttörő lehetőségeket kínál. A rendszer olyan adatokat gyűjt, mint hőmérséklet, gumiabroncsnyomás, kilométer-számláló állása, fékezési műveletek és hibaüzenetek, továbbá kijelzi ezeket a vezető okostelefonján. Emellett olyan funkciókat is lehetővé tesz, mint a levegőrugózás vezeték nélküli vezérlése a vezetőfülkéből vagy a pótkocsitól biztonságos távolságban.

A Knorr-Bremse konszern a vasúti és haszongépjárművek számára készült fékrendszerek vezető gyártója, melynek éves árbevétele csaknem 6 milliárd € (2015). 30 országban, közel 25,000 alkalmazottja vesz részt a fék-, ajtó-, irányítási és energiaellátási rendszerek, légkondícionáló és vezetéssegítő rendszerek, valamint az erőátvitelhez és az átvitelszabályozáshoz szükséges technológiák és alkatrészek fejlesztésében, gyártásában és karbantartásában. Mint technológiai vezető, a vállalat már több mint 110 éve járul hozzá termékeivel jelentős mértékben a közúti és vasúti biztonsághoz. Világszerte több mint egy milliárd ember bízza magát a Knorr-Bremse rendszereire nap, mint nap.

A kecskeméti székhelyű Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. a vállalatcsoport haszonjármű üzletágának stratégiai fontosságú gyártó- és fejlesztő bázisa valamint a közép-kelet-európai értékesítés központja. Közel 900 főt foglalkoztat Kecskeméten és Budapesten Kutatás-Fejlesztési Központjában.

Főbb termékei a levegő előkészítő egységek, légszárítók, kézifékek, ABS szelepek, elektronikai egységek és egyéb szelepek, valamint négycsatornás szintállító modulok, melyek a legkorszerűbb haszonjármű fékrendszerek elemeit alkotják.

A Haszonjármű üzletág magyarországi fejlesztőközpont meghatározó szerepet tölt be a Knorr-Bremse kutatási -fejlesztési tevékenységében, budapesti és kecskeméti telephelyeken működve. Az intézetben elektropneumatikus fékrendszerek (EBS - Electropenumatic Brake System), járművezető-asszisztens rendszerek (DAS - Driver Assistance Systems), szintszabályzó rendszerek, hajtáslánc-komponensek, légellátó rendszerek fejlesztése folyik. A magyarországi kutatás-fejlesztési központban működik a vállalatcsoport jövőbeli, innovatív termékinek fejlesztésével foglalkozó előfejlesztési osztálya (Advance Engineering) is.

Kapcsolat:
Bucsai Edina                                                                
Marketing munkatárs
Tel.: +36 76 511- 738
E-mail: edina.bucsai@knorr-bremse.com

Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft.
Georg Knorr u 8
6000-Kecskemét,Magyarország
www.knorr-bremse.com
    

-------------------------------------------------------------------

       Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget, rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
       Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a felelős.
© Copyright MTI nonprofit Zrt.
       Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a (06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus levelező címen kaphat.

Vissza

Küldje tovább ismerősének

Nyomtatóbarát változat


RSS  ▪  Impresszum  ▪  Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fenntartva.