Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2024. április 19., péntek 10:00 |
Nyelvtanulási szokások Magyarországon |
|
Budapest, 2024. április 19., péntek (OTS) - Az ALX Nyelviskola egy évig tartó kutatásában 3583 fő részvételével vizsgálta a nyelvtanulás motivációit, akadályait és céljait Magyarországon, amelyek gazdag betekintést nyújtanak a nyelvtanulási szokásokba. |
A hírhez tartozó kép(ek) ingyenesen letölthető(ek) a következő internetcímen: http://ots.mti.hu/Pages/Picture.aspx?fi=OTS_20240419_001.jpg
A felmérés alapján a nyelvtanulás legfőbb mozgatórugója a munka és
a szakmai előmenetel (1694 fő). Sokan a nyelvvizsga megszerzését
(1005 fő) és a hobbijuk részeként tanulnak (1201 fő), mások pedig a
régi tudás felfrissítését (582 fő) vagy a párkapcsolati
szükségleteket (213 fő) említették indokként.
A felmérésben részt vevő (3583 fő) közül (2949 fő) jelezte, hogy
Magyarország földrajzi helyzetéből adódóan az angol nyelvet tartják
a leghasznosabbnak, melyet a német követ (1590 fővel). A
nyelvtanulás szempontjából az angol nyelv még kiemelkedőbb
jelentőséggel bír: 3483 fő tartja elengedhetetlenül szükségesnek az
angol nyelvtudást. Ami a tanulni kívánt nyelveket illeti, a
válaszadók körében az angol nyelv a legnépszerűbb (2841 fő), míg a
spanyol a második helyen áll (790 fő).
A legnagyobb akadályok között az időhiány (1690 fő) és az anyagi
korlátok (1253 fő) állnak az élen, amelyek jelentősen befolyásolják
a nyelvtanulási folyamatot.
A nyelvtanulást leginkább a tanulási nehézségek (1239 fő), a
nyelvérzék hiánya (1201 fő) és az időbeosztás problémái (1178 fő)
nehezítik. Ezek az eredmények rávilágítanak, hogy az egyéni
igényekhez alkalmazkodó tanítási módszerek és az időgazdálkodási
készségek javítása nélkülözhetetlenek a hatékony nyelvtanulás
érdekében.
A felmérésből kiderült, hogy a résztvevők többsége (2980 fő) a
gördülékeny és magabiztos kommunikációt tűzte ki fő célul. Ez azt
mutatja, hogy a nyelvtanulás végső célja nem csak a nyelvi szabályok
elsajátítása, hanem az, hogy a tanulók képesek legyenek hatékonyan
kommunikálni a mindennapi helyzetekben.
Az online tanulás terén az érthető magyarázatok (2933 fő), a
tanárral való online konzultáció (1134 fő) és a könnyedén
használható platformok (2036 fő) bizonyultak kulcsfontosságúnak a
tanulók számára.
Az ALX Nyelviskola ezek alapján finomítja oktatási módszereit és
szervezi át tanfolyamait, hogy azok minden tanuló egyéni fejlődési
igényeit kiszolgálják. A cél, hogy mindenki számára elérhetővé
váljon a hatékony nyelvtanulás, ezzel is emelve az oktatás
színvonalát.
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|