Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2015. március 23., hétfő 10:00 |
UNIQUE GLOBAL INSIGHTS INTO CONSUMERS' FOOD HABITS: NATURALNESS IS KEY |
|
Mierlo/Netherlands, 23rd March, 2015 (APA/OTS) - Beauty is only
skin deep. It's what's inside that counts. This well-known saying
does not only apply to interpersonal relationships, but also to
food. According to a recent global consumer survey conducted by
market research institute TNS on behalf of GNT, leading global
provider of Colouring Foods, 66 percent of Europeans, Asians and
Americans attach great importance to healthy and natural food
products. At Food Vision conference in Cannes, France, the study's
results, based on interviews with 5,000 consumers in ten countries,
will be presented for the first time. The survey explored what
consumers understand by natural food, how they perceive specific
ingredients - especially food colours - and how they evaluate labels
and claims. |
Although the demand for natural products is a global trend, it
expresses itself differently in the various regions. In Asia, two
thirds of consumers are health conscious but lack time to
investigate their food. By using mental shortcuts, they try to avoid
foods with additives like colourants. In Europe, many consumers are
not just principally concerned with healthy nutrition but also
invest a considerable amount of time and money to select the right
products (e.g. 27 percent of the French). Moreover, they
specifically look for natural colours.
"The trend towards natural foods and ingredients has been on
everyone's lips for several years. Now, our global survey unveils
its true scope. Combining the study's findings with our long-time
experience in natural colour solutions, we can help food
manufacturers to benefit from the changing demands of consumers
worldwide", says Dr. Hendrik Hoeck, Managing Director GNT Group. GNT
supplies more than 1,200 companies including seven of the ten
biggest producers in the world with Colouring Foods, made
exclusively from fruits, vegetables and edible plants.
Further information on the study:
http://www.gnt-group.com/eu-en/about-gnt/media-events/press-releases/brazil-indonesia-colourful-and-diverse-world
GNT Guido de Jager +31(0)40-7800300 gdjager@gnt-group.com
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által
szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|