Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2024. február 14., szerda 09:10 |
Szintet lépett a Mirehu az Európai Hulladékcsökkentési Hét hazai versenyében |
|
Miskolc, 2024. február 14., szerda (OTS) - A Mirehu Nonprofit Kft. Európában a 15., Magyarországon pedig a 10. születésnapját ünneplő Európai Hulladékcsökkentési Hét (EWWR) hazai versenyében az elmúlt évek kimagasló eredményeinek és a mostani a "Legyen veled az R-power, Legyél Te is szuperhős!" programjának köszönhetően különdíjban részesült. A különdíjjal az akciót a zsűri az EWWR nemzetközi díjára is jelölte. |
A hírhez tartozó kép(ek) ingyenesen letölthető(ek) a következő internetcímen: http://ots.mti.hu/Pages/Picture.aspx?fi=OTS_20240214_001.jpg http://ots.mti.hu/Pages/Picture.aspx?fi=OTS_20240214_002.jpg
Az eseményre 284 akciót regisztráltak, mellyel Magyarország Európa
élmezőnyébe került. A rendezvényen az Európai Hulladékcsökkentési
Hét elismeréseit Raisz Anikó Energiaügyi Minisztérium
Környezetügyért és Körforgásos Gazdaságért Felelős Államtitkár adta
át. A díjazottak bemutatása során kiemelték a Mirehu
Hulladékcsökkentési Heteken végzett korábbi szakmai tevékenységét,
amely a különdíj odaítéléséhez vezetett.
A mostani versenyben a Mirehu csapata olyan akciósorozatot hajtott
végre az online és a fizikai térben, mely minden esetben a
csomagolási hulladék termelés csökkentésére, illetve annak
megelőzésére fókuszált az Európai Unió irányelveivel összhangban.
A Legyél Te is Szuperhős! programmal 600 ezer embert szólítottak
meg azzal a céllal, hogy olyan hiteles tudást adjanak át, amely
egyidőben cselekvésre is ösztönöz. A közösségformáló és
kapcsolatépítő programban a résztvevők önálló akciószervezőkké
váltak, hiszen a projekt lényege az volt, hogy az iskolásoknak a
saját környezetüket kellett bevonni a versenybe. El kellett érni,
hogy minél többen ismerjék meg a csomagolásokról szóló oktatási
anyagot és töltsék ki a kvízt, egyfajta hálózatot kiépítve. A
verseny második fordulójába azok juthattak be, akik a legtöbb embert
vonták be az edukációs játékba.
A második forduló már az EWWR hetén átadott, egyedülálló
hulladékgazdálkodási parkban, a környezeti hatásunkat csökkentő
nemzetközi gyűjtő megnevezések után elnevezett R-parkban került
megrendezésre, mely a cég központjában, zöld környezetben található.
A természet és a hulladékgazdálkodás harmóniájában, inspiráló
közegben járták be a Szuperhősök a 7 körből álló, gondolatébresztést
és cselekvésre ösztönzést szolgáló tartalommal megtöltött,
csomagolási hulladékokra fókuszáló tanösvényt, ahol további
ismeretekre tehettek szert.
A szuperhős program részeként csomagolás témájú ösztönző
küldetésekkel, meghökkentő ismeretterjesztő képekkel indítottak
kampányt a közösségi médiában, valamint csomagolási hulladékból
készült jelmezversenyt is tartottak.
Egész hetes gerillamarketing akciót folytattak a saját készítésű
Photoshock fallal, 9 alkalommal a város legforgalmasabb helyein
"sokkolták" a lakosságot az egy ember által egy hónap alatt
megtermelt csomagolási hulladékmennyiség installációjával.
Az oktatási akciók részeként 2 napon keresztül 2 általános iskola
20 osztálya vehetett részt a LEGO játékokra épülő fenntarthatósági
RESZETT foglalkozáson.
A hulladékcsökkentési hetén megtartott iskolai tanóráik keretén
belül kb. 650 diák kapott szemléletformáló oktatást a csomagolási
hulladékokról, a megelőzésről és az újrahasznosításról.
A társadalmi felelősségvállalás jegyében az iskolai programot
kiterjesztették a szociálisan hátrányos helyzetű családokra, ahol
különösen fontos megmutatni a helyes hulladékkezelési gyakorlatot.
Három fordulóban mintegy 100 ember vett részt a CSR programon.
Sajátos módon emlékeztetett a megelőzés fontosságára a P2P
(Packaging to Product) közösségi program, ahol fólia hulladékból
készültek REpackBag bevásárló táskák workshop keretében, melyből
egyedi módon egy Traccsparti során egy óra alatt 300 db került
kiosztásra a helyi piacon, ahol a legtöbb SUP csomagolószer van még
mindig használatban. Az akcióban a tudatos vásárlásra hívták fel a
figyelmet, hogy legyen nálunk mindig táska és hogy a piacon nem kell
mindent becsomagolni, hiszen a legtöbb zöldséget és gyümölcsöt
biocsomagolásként védi a héja.
A hét záróeseménye a Zero Waste on Ice nevet viselő
csomagolásmentes közönségkorcsolyázás volt, melyhez a belépő egy
rövid csomagolási hulladékos tematikájú kvíz volt, melyet közel
500-an töltöttek ki.
A Mirehu csapata büszke arra, hogy az Európai Hulladékcsökkentési
Hét nemzetközi fotópályázatán megszerzett első és harmadik helyezés
után az eseményhez kapcsolódóan egy újabb elismerést kapott.
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|